5-daagse reis naar DDR-verleden

Reisbureau Historizon organiseert een culturele vijfdaagse reis naar Berlijn en Oost-Duitsland. Van maandag 24 juli tot vrijdag 28 juli 2017 neemt u een duik in de DDR-geschiedenis, met sprongen naar het heden. Onder leiding van ervaringsdeskundige Anja Fricke. Zij is als kind opgegroeid in een dorp in de voormalige DDR, waar haar vader burgemeester was. Anja is verbonden aan het DDR-Museum in Monnickendam en geeft regelmatig gastlessen en lezingen; ook publiceert zij over verschillende aspecten van het leven in de DDR.

De reis voert uiteraard eerst naar Berlijn en verder naar Eisenhüttenstadt (een de jaren vijftig en zestig uit de grond gestampte industriestad), naar Golzow, Wandlitz en andere locaties waar je de DDR nog kunt ‘aanraken’.
Voor meer informatie, kosten en inschrijving: http://historizon.nl/agenda/reizen/oost-berlijn-en-de-ddr. Meld je aan voordat de reis is volgeboekt; de capaciteit is beperkt.