hHt DDR Museum Limburg

Nieuws uit de kleine wereld van de DDR-verzamelaars in Nederland. Op 11-08-2017 kregen wij in Monnickendam bezoek van Jack en Petra Bervoets, van het DDR Museum Limburg. Dit enthousiaste stel beschikt over een fraaie en steeds verder uitdijende collectie. Daartoe behoort een wagenpark met een unieke IFA F9 (uit de vijftiger jaren), twee Trabanten, Barkas, Wartburg (beide in VOPO-uitvoering), Simson Schwalbe en MZ motor. Het in Stein gevestigde museum is zeker een bezoek waard. Men kan rekenen op een gastvrije, Limburgse ontvangst.
Intussen sluit het DDR-Museum in Udenhout (bij Tilburg) zijn deuren. De collectie wordt verkocht. Dat betekent dat het aantal DDR-Musea beperkt blijft tot twee, beide op zuiver private basis.